Tag Archives: Rumah Bakti Nur Ain

Berkelah Bersama Anak-Anak Rumah Bakti Nur Ain

Alhamdulillah selesai juga program membawa anak-anak Rumah Bakti Nur Ain ke Sungai Congkak. Turut disediakan jamuan makan-makan ringkas. Bertolak dari rumah Tmn. Dato Harun ke Rumah Nur Ain, Bangi mengambil masa dalam 30 minit. Dalam 10.00 pagi terus bergerak ke Sg. Congkak. Dari Bangi ke Sg. Congkak tidak terlalu jauh melalui jalan dalam dan kenderaan waktu tu kurang sesak. Waktu sampai di Sg.Congkak memang banyak kenderaan yang masuk hingga parking penuh. Alhamdulillah 3 kereta dapat parking yang tidak jauh dari tempat kita tuju.

Barang-barang dari kenderaan telah siap dibawa dan khemah juga sudah dipasang. Kita Wefie dulu.. Huhu.

wpid-p_20150830_135643_bf.jpg

Aktiviti biasa dilakukan Sg. Congkak adalah mandi dan makan. Dan masa tu basikal lipat masih tersimpan dalam bonet kereta. Jadi akan dapat pusing-pusing kat zon diatas Sg. Congkak.

Antara gambar-gambar semasa bermandi manda.

wpid-p_20150830_124022.jpg

wpid-p_20150830_124037.jpg

wpid-p_20150830_150250.jpg

wpid-p_20150830_150310.jpg

Selepas mandi menjamu makan dan minum yang tersedia didepan mata.. Hehe. Kepak Ayam BBQ di sponsor oleh Kak Elly. Harap-harap lepas ini adalah sponsor makan sedap-sedap untuk aktiviti Rumah Nur Ain.

wpid-p_20150830_124711.jpg

wpid-p_20150830_124619.jpg

wpid-p_20150830_135513.jpg

wpid-p_20150830_135356.jpg

wpid-p_20150830_123819.jpg

wpid-p_20150830_123933.jpg

Dan anakku kesejukan.. Hahaha

wpid-p_20150830_124727.jpg

InsyaAllah, ada rezeki kita buat lagi.

Rumah Bakti Nur Ain Bangi

Semalam dapat juga sampai ke Rumah Bakti Nur Ain Bangi. Dari tahun lepas nak datang tapi tak sampai2. Tp Alhamdulillah sampai juga beraya dirumah jagaan Abg Ngah kita.

Jamuan ringkas kuey teow goreng dgn air orange pun dah mmg sedap, sambil tu tgk suasana rumah bakti ini. Keadaan rumah dan susunan mmg menarik, sedap mata memandang.

Disini kawasan bacaan disediakan rak buku2.

image

image

Disini ruangan solat.

image

Dapur pun bersih dan teratur.

image

Masuk dalam rumah ni dah nampak meja penyambut tamu.

image

Sijil pendaftaran Rumah Bakti Nur Ain Bangi dan senarai anak yatin dan anak2 miskin dlm gambar.

image

image

Rumah Bakti Nur Ain masih perlukan bantuan, sbb kanak2 ini kurang dapat aktiviti diluar, dari segi kos mmg tinggi utk buat aktiviti luar. Buat masa ni ada 8 orang kanak2 berada dirumah Bakti Nur Ain. InsyaAllah, semoga permudahkan rezeki mereka.