Monthly Archives: December 2015

Bercuti Bersama Keluarga

Dah lama rasanya tak berjalan jauh bercuti dengan keluarga. Pagi jumaat 18-12-2015 bergerak dari Kg Sementa ke Grik Perak, bersama dgn Abg Sham sekeluarga. Alhamdulillah tengah hari dalam pukul 1pm sampai ke Lenggong, Perak. Kakak kepada abg sham ada buat kenduri utk perkahwinan anaknya.

Tak banyak berjalan dikawasan Lenggong, hanya sempat singgah sungai utk mandi dengan keluarga.

p_20151219_145756.jpg

Tempat tenang dan tak ramai orang. Jadi nak mandi pun seronok.

p_20151219_145813.jpg

Gambar pintu masuk Lata Kekabu.

p_20151219_154247.jpg

p_20151219_154521.jpg

p_20151219_154614.jpg

Nurul Ulya pertama kali mandi disungai. Seronok dia. Tak takut pun anak Abah.

p_20151220_110543.jpg

p_20151220_110523.jpg

Singgah di kedai membuat labu sayong. Mak kirim satu labu sayong utk perhiasan dirumah.

p_20151220_113212.jpg

p_20151220_114257.jpg

p_20151220_115859_1.jpg

p_20151220_120155_bf.jpg

p_20151220_120519_bf_1.jpg

Jalan di Masjid Ubudiah dan Muzium kuala kangsar.

p_20151219_223717.jpg

Alhamdulillah selesai juga percutian Grik dan Kuala Kangsar. Ada rezeki bercuti ditempat yang lain.

 

Selamat Hari Lahir Anakku

Agak lewat aku post gambar semasa sambut hari lahir Uzair. Kali ni aku sambung hari lahir Uzair dan Uzma sekali. Hanya jamuan makan-makan sendiri je. Bajet takde nak ajak sedara dan jiran-jiran.

IMG-20151202-WA0008

Uzair dan Uzma potong kek robocar poli.

IMG-20151202-WA0012Baby Ulya pun nak makan juga. Tapi tak boleh, kecik lagi.. hehe.

IMG-20151202-WA0009Berselera Uzair makan kek. Cuma Uzma yg tak suka makan kek.

IMG-20151202-WA0007Uzair potong kek. Manis senyum anak Abah.. hehe

IMG-20151202-WA0010Cantik kek Abah pilih.. Huhu…

 

Cincin Batu Zircon

Agak baru saja aku berminat dgn cincin. Sebelum ini aku agak kurang minat dgn pemakaian cincin. Bermula sejak memakai cincin arwah atokku. Sejak tu rasa teringin utk memiliki cincin sendiri.

Alhamdulillah aku dapat memiliki sebentuk cincin batu zircon berwarna ungu. Asal dimiliki oleh Mak. Dah sekarang diserahkan pada aku. Asal batu ini disarung dgn cincin emas. Utk kaum lelaki diharam memakai perhiasan emas dan juga campuran dgn emas. Jadi aku dgn Mak singgah ke kedai cincin tak jauh dari rumah.

Yg menariknya, batu cincin boleh bertukar warna mengikut keadaan cahaya sekeliling.

wpid-photogrid_1448989425616.jpg

Asal cincin berwarna ungu, buat masa ini dapat bertukar 3 warna. Biru, Putih dan Pink. InsyaAllah ada rezeki nak memiliki lagi sebentuk cincin koleksi peribadi.